Bankhelpdeskfraude bij 75-jarige vrouw uit Meppel
Meppel – Een mannelijke verdachte heeft een pintransactie gedaan met een pinpas die eerder via bankhelpdeskfraude werd weggenomen bij een 75-jarige vrouw uit Meppel. Het slachtoffer werd op woensdag 27 september aan het eind van de middag benaderd door een zogenaamde bankmedewerker. Volgens de bankmedewerker moest haar geld worden veiliggesteld, ook het geld dat thuis in de kluis ligt. Vervolgens is een persoon langsgegaan bij het slachtoffer, om er daarna vandoor te gaan met een geldbedrag en twee pinpassen. Later op de avond pint de man op de beelden meerdere keren met één van de gestolen pinpassen.
De politie is op zoek naar een verdachte met het volgende signalement:
- man
- witte/lichte jas met capuchon
- zwarte zonnebril
- lichtgrijze joggingbroek
- witte sportieve schoenen
Herkent u de man of heeft u andere tips die de politie verder kan helpen in dit onderzoek? Neem dan contact op met de politie via de Opsporingstiplijn 0800 – 6070. Liever anoniem? Bel dan 0800-7000.
Let op: Wordt u gebeld door zogenaamd een medewerker van de bank die zegt dat uw geld niet veilig is? Wil diegene u helpen om uw geld veilig te stellen of wil iemand u helpen door op afstand op uw computer mee te kijken? Hang dan direct op! Dit is bankhelpdeskfraude. Een bank zal nooit vragen naar uw bankgegevens en ook nooit ongevraagd bij u thuis langskomen. Deze vorm van fraude kan iedereen overkomen. Waarschuw uw ouders en grootouders waar nodig.
Wie herkent de man die pint met een gestolen pinpas bij een pinautomaat aan De Centrale in Leeuwarden?